fbpx

În zilele noastre, un website este crucial pentru orice tip de afacere. Dacă în prezent reușești să-ți susții afacerea fără un website ești un adevărat erou, în același timp un erou care pierde o grămadă de beneficii, cum ar fi:

\

Prezență online 24/7

\

Credibilitate

\

Extindere

\

Promovare online

\

Cunoașterea clienților

\

Automatizarea procesului de cumpărare

\

Oferirea informaților necesare clientului

\

Comunicarea în masă cu potențiali clienți

\

Facilitarea colaborărilor

\

Facilitarea procesului de găsire a angajaților

Fie ca ești developer sau îți dorești un website pentru afacerea ta există o serie de criterii și un proces care fac diferența: 

1.Definirea audienței

Trebuie să înțelegi pentru cine iți proiectezi website-ul. Două întrebări esențiale în acest proces sunt;

Care sunt beneficiile produsului sau serviciului tău și cui I s-ar potrivi?

Pe cine targheteză competiția? Nu e neapărat să targhetezi același segment, poți găsi o nișă pe care aceștia nu o au în vedere

Audiența trebuie definită la nivel demografic (vârstă, locație, gen, nivelul veniturilor, nivel de educație starea civilă sau familială, ocupaţie, origine etnică) și psihografic (personalitate, atitudini, valori, interese și hobiuri, stil de viață comportament)

Cunoașterea acestor informații de către dezvoltator ușurează procesul creativ, însă adevăratul avantaj este în interacțiunea ulterioară a clientului, ceea ce ne duce la următorul punct.

 

2.Procesul/Călatoria clientului

Prima impresie pe care o lași potențialului client e vitală. E important să vizualizezi cum vrei ca oamenii să interacționeze cu site-ul tău și te gândești ce impresie oferi la fiecare clic. Câteva întrebări relevante sunt:

Pe măsură ce se deplasează de la o pagină la alta, ai un mesaj clar despre ce înseamnă compania și marca ta ? Ce pagini ar trebui incluse care vor facilita navigarea utilizatorului pe site? Aceștia ar trebui să poată găsi fără efort drumul către paginile care le sunt configurate pentru a face cumpărături. Ce conținut ar face mai probabil ca vizitatori să rămână pe site, să interacționeze și să cumpere?

 

3.Ce face competiția?

Analiza competiției este un proces vital în orice operațiune demarează afacerea ta. Vrei o analiză complexă de piață pentru a face ceea cea competitorii tăi nu fac și pentru a prelua lucrurile care funcționează de la ei. Câteva instrumente pentru analiza prezenței online competiției sunt:

 

4.Alegere domeniului și a hosting-ului

Domeniul este adresa website-ului, pe care oamenii o scriu în bara de căutare. Găsirea numelui potrivit pentru domeniu este importantă, deoarece este reprezentarea online a brand-ului tău, iar împreună cu o combinație de SEO și o pronunție/orotografie simplă duce la o șansă mai mare de a fi localizat in motoarele de căutare.

In ceea ce privește hosting-ul, sunt importantate nevoile afacerii tale. Majoritatea companiilor de hosting oferă pachete pentru toate categoriile de nevoi. Câteva companii de încredere și avantajoase internațional și național sunt:

* Disclaimer- suntem parteneri cu companiile prezentate, achiziționarea oricărui pachet folosind link-urile de mai sus ne va aduce un comision

 

5.Un design simplu

Unul dintre cele mai importante lucruri de reținut în timpul procesului de dezvoltare a site-ului web este crearea unui design simplu și atrăgător. Un design de calitate este atractiv, iar parcurgerea sa este intuitivă. Un design curat îi ajută pe vizitatori să se concentreze asupra valorii mărcii și a conținutului , în loc să fie distrași de interfață, grafică și cantitățile mari de text. Clienții asociază design-urile site-urilor web cu calitatea unei anumite companii. Prin urmare, aspectul webiste-ului este vital pentru a oferi o experiență de utilizare pozitivă, care încurajează clienții să se întoarcă.

 

6.Schemă de culori

Schemele de culori sunt mai importante decât majoritatea oameniilor realizează . Culorile diferite au capacitatea de a evoca răspunsuri emoționale, cum ar fi calmul, fericirea sau frustrarea. Când vine vorba de utilizarea culorilor în proiectarea site-ului, este esențial să se ia în considerare nișa companiei, publicul țintă, branding-ul și elementele teoriei culorilor. La ce culori va răspunde publicul dvs. țintă?. Indiferent de alegerea dvs., petrecerea timpului pentru a cerceta cele mai bune opțiuni de culoare le va oferi vizitatorilor o impresie bună.

 

7.Branding

Branding-ul este procesul de a da un sens unei anumite organizații, companii, produse sau servicii prin crearea și modelarea unui brand în mintea consumatorilor. Este o strategie concepută de organizații pentru a ajuta oamenii să identifice și să experimenteze rapid marca și să le ofere un motiv pentru a achiziționa produsul în fața concurenței. Branding-ul este important pentru toate companiile, atât mari, cât și mici. Proiectarea și plasarea logo-ului mărcii tale contribuie la opinia generală a vizitatorului. Logo-urile proiectate profesional atrag cu succes atenția clientului și oferă o imagine clară a vocii unice a mărcii. Pentru a consolida în continuare identitatea mărcii ia în considerare utilizarea aceleiași sigle pe ambalaje, materialele publicitare și îmbrăcăminte. Atunci când o afacere este compatibilă cu branding-ul, aceasta oferă clienților o experiență memorabilă cu marca

 

8.Funcționalitatea

Scopul site-ului dvs. web ar trebui să fie unul dintre principalii factori pentru a decide ce caracteristici sunt necesare. Care este obiectivul final al utilizatorilor atunci când vă vizitează site-ul?  Oricare ar fi scopul principal, orice caracteristici necesare pentru a-l susține ar trebui să fie prioritare. Orice website are o serie de funcționalități standard precum formulare, linkuri animați, butoane, apel  etc. , în cadrul cărora nu se permit greșeli totul trebuie să fie aranjat corespunzător și să ofere o experiență fluidă utilizatorului. Mai mult de atât in funcție de tipul de afacere sunt necesare și alte tipuri de funcționalități cum ar fi magazin, programări, rezervări, cursuri etc.

 

9.Call to action

Un îndemn la acțiune (CTA) este un buton sau un link de pe site-ul dvs. web. Plasarea de îndemnuri pe site-ul dvs. web încurajează clienții să vă contacteze compania. O sugestie prietenoasă, cum ar fi „Contactați-ne astăzi!” demonstrează că afacerea ta dorește să dezvolte o relație cu clienții săi. Îndemnurile la acțiune îi duc pe oameni la conținutul pe care vor să-l vadă. CTA-urile ar trebui să fie:

  • Vizuale- ofertă convingătoare folosește grafică
  • Scurte- păstrați-l la cel mult cinci cuvinte
  • Orientate spre acțiune- să înceapă cu un verb
  • Într-o culoare contrastantă- să iasă în evidență
  • Suficient de mari pentru a se vedea de la distanță- trebuie să atragă atenția
  • Ușor de înțeles și clar- ce va primi un vizitator dacă face clic pe CTA?

 

9.Performanța și viteză

Viteza rapidă de încărcare a paginii amplifică implicarea vizitatorilor, crește retenția vizitatorilor  și crește vânzările. O întârziere de o secundă a încărcării paginii scade satisfacția clienților cu 16%. Ce poți face pentru a optimiza performanța și a mări viteza

  • Optimizează toate imaginile să aibă formatul, dimensiunea și compresia corespunzătoare.
  • Optimizați codul CSS. Mai puține linii de cod înseamnă mai puține cicluri de procesare.
  • Folosiți cât mai puține pluginuri. Acestea degradează performanța.
  • Utilizați rețele de livrare a conținutului (CDN). Va spori performanța și rangul paginii.

 

11.SEO

Indiferent dacă dezvoltați pagini web noi sau le optimizați cele existente, este esențial să aveți un cod curat, prietenos cu SEO. Anumite servicii CMS, cum ar fi WordPress, oferă pluginuri concepute pentru a simplifica procesul de curățare a codului și creștere în clasamentul în motoarelor de căutare. Deoarece necesită puține cunoștințe de codare, WordPress este o resursă excelentă pentru companiile care se luptă să direcționeze trafic către site-urile lor web.

 

11.Un blog activ

Un blog la fața locului ajută clienții să fie informați cu privire la cele mai recente produse, evenimente ale companiei și informații legate de industrie. Afișarea unui blog pe site-ul dvs. web este o modalitate excelentă de a vă conecta, mai ales dacă postările dvs. încurajează cititorii să interacționeze cu marca dvs. Menținerea blogului actualizat în mod regulat îi informează pe clienți despre valorile mărcii dvs. și despre dorința de a promova comunicarea. Oferind în mod regulat cititorilor conținut proaspăt, util și captivant, marca dvs. devine o resursă de încredere și o autoritate în industrie.

 

13.Social media și dovezi sociale 

Social media este un aspect major al marketingului online. Prin încorporarea dovezilor sociale în conținutul site-ului dvs. web, îți poți spori loialitatea față de marcă și le poți oferi vizitatorilor motive suplimentare pentru a-ți susține afacerea. Cum o faci?

  • Include fotografii sau sigle ale certificărilor tale, pentru a evidenția cât de calificat sunteți
  • Încorporați linkuri către paginile de socializare ale companiei
  • Includeți fotografii și linkuri către profilurile de socializare ale influencerilor din industrie care vă utilizează produsul sau care vă susțin marca
  • Afisează mărturii ale clienților pe site , demonstrați abilitățile, produsele și angajamentul companiei față de clienți. Cu cât compania dvs. primește mărturii mai autentice și detaliate, cu atât șansele dvs. de a câștiga clienți noi sunt mai mari

 

14.Compatibilitate cu mai multe browsere

Pe măsură ce tehnologia progresează, numărul de browsere de internet este în continuă creștere. De la Internet Explorer și Chrome la Firefox și Safari, poate fi frustrant să țineți pasul cu toți. Când creați un site web, este vital să vă asigurați că site-ul dvs. web este accesibil din mai multe browsere. Mai exact, site-ul dvs. ar trebui să se încarce corect pe toate browserele majore – inclusiv versiunile mai vechi. Nerespectarea acestui pas poate exclude o mare parte din baza dvs. de clienți, ceea ce poate fi o consecință costisitoare pentru o afacere în creștere.

 

15. Site-uri responsive

    Statisticile indică faptul că utilizarea dispozitivelor mobile pentru efectuarea căutărilor online a crescut semnificativ în ultimii doi ani. De fapt, aproximativ 95% dintre utilizatorii de dispozitive mobile se bazează pe dispozitivele lor pentru a căuta produse și servicii locale. Pentru a ajunge în mod eficient la această populație în creștere de utilizatori de telefonie mobilă, companiile trebuie să fie sigure că site-urile lor web sunt disponibile de pe orice dispozitiv.  O afacere care planifică lansarea unui site web ar fi mai bine deservită prin alegerea unui design receptiv capabil să se adapteze la orice dispozitiv.

     

    16.Urmărire și analiză

      Cum utilizează vizitatorii dvs. site-ul dvs. web? Singura modalitate de a ști este să le urmăriți și să analizați datele.

      Google Analytics este standardul în instrumentele de analiză web pentru companii de orice dimensiune, iar cel mai bun lucru este faptul că e un serviciu gratuit. Google Analytics este utilizat pentru a urmări activitatea site-ului web, cum ar fi durata sesiunii, paginile per sesiune, rata de respingere etc. a persoanelor care utilizează site-ul, împreună cu informațiile despre sursa traficului. Acest instrument este unul dintre cele mai robuste și puternice instrumente de analiză disponibile. 

       

      17.Sitemap cuprinzător al site-ului

        Acest lucru nu este destinat spectatorilor dvs. Un sitemap este un fișier în care furnizați informații despre pagini, videoclipuri și alte fișiere de pe site-ul dvs. și despre relațiile dintre acestea. Motoarele de căutare precum Google citesc acest fișier pentru a vă accesa cu crawlere site-ul mai eficient. Un sitemap îi spune motorului care pagini și fișiere  sunt importante pe site-ul tău și oferă, de asemenea, informații valoroase despre aceste fișiere. Acesta nu  ajută clasarea, dar permite motoarelor de căutare să știe ce să se claseze în primul rând.

        Site-ul tău web trebuie să aibă un sitemap XML dacă îți dorești ca motoarele de căutare să îl descopere.

         

        18.Conținut original

        Atunci când proiectați un site web, este crucial să scrieți conținut original de înaltă calitate, relevant pentru compania și produsele tale. Totul, de la calitatea conținutului dvs. la cuvintele cheie utilizate, afectează clasarea site-ului  în rezultatele motorului de căutare. Cercetarea cuvintelor cheie poate oferi idei de subiecte. Pentru a crește atractivitatea, fiecare pagină web ar trebui să aibă cel puțin 150 de cuvinte și ar trebui să includă linkuri către resurse credibile și alte pagini de pe site. Mai mult decât furnizarea de informații, conținutul publicat pe site, ar trebui să fie scris pentru a reflecta vocea unică a mărcii. Înainte de publicare, utilizează un instrument precum Copyscape pentru a vă asigura că depășește standardele de duplicare. Postarea de conținut duplicat pe site-ul dvs. va duce la penalizări severe de la Google, inclusiv o posibilă eliminare din rezultatele motorului de căutare.

         

        19. Recenzii offsite

        Datorită modificărilor algoritmului de căutare Google, s-a acordat o prioritate mai mare căutărilor locale. Serviciile de examinare, precum Google și Yelp, pot fi esențiale în generarea de clienți potențiali pentru companii. Acum, atunci când clienții caută o companie sau un produs local, sunt adesea întâmpinați cu recenzii despre o companie pe prima pagină a rezultatelor motorului de căutare. Obținerea de recenzii a site-ului contribuie la credibilitatea mărcii, simplificând în același timp procesul vizitatorilor de a obține informații despre satisfacția clienților. Pentru a garanta că se pot lăsa recenzii despre afacerea ta, asigură-te că revendici profilul companiei de pe site-uri de recenzii ale unor terțe părți, cum ar fi Google 

        Google oferă o modalitate excelentă de a conecta recenziile paginii tale de afaceri Google+ cu site-ul web. Atâta timp cât ai o adresă pentru compania ta. care se califică și un cont Google+, poți căuta pagina companiei tale și dacă una nu există deja, poți crea una. 

         

        20. Fi dedicat!

        Ultimul aspect și cel mai important este să fi dedicat, o prima confirmare a acestui fapt este urmărirea listei până în acest punct. Dacă ești implicat, investești timp și resurse în dezvoltarea website-ului tău fie că ești clientul sau vânzătorul, rezultatele nu vor întârzia să apară.